Geoblog.pl    jasien    Podróże    AZJA: 24 grudnia - 5 stycznia (patryki)    Srimangal - herbaciana stolica

Srimangal - herbaciana stolica

Bangladesz
Bangladesz, Sreemangal

Po 9h wysiadamy w Srimangal.

Dzien Swistaka - znowu nie ma zadnego pokoju. Poszukujac jednego z osrodkow dotarlismy z plecakami do Lowacherra National Park (spiace gibony, ptaszki i motyle) oddalonego o 7km.

Po 7h przy pomocy tuktuksiarza znajdujemy hotel dla miejscowych w centrum miasta. Zabili nas cena 1000 taka za marny pokoj, ale szybko sie dogadalismy na 600. Plany mieszkania na cichej i spokojnej plantacji herbacianej poszly sie... poszly w odstawke.

Postanowilismy poszukac czegos bardziej znosnego i trafilismy na kolezke, ktory moze spelnic kazde marzenie poczawszy od wynajmu roweru, poprzez pokoj na plantacji, na 0,7 wodki skonczywszy.

Rano przeprowadzka rowerowa na plantacje do osrodka Tea Board Guesthouse - tuz za polecanym przez Lonely Planet Tea Research Institute, ktory w rzeczywistosci nie przyjmuje turystow zagranicznych.

W bliskiej okolicy jest herbaciarnia (Nilkantha Tea Cabine), gdzie podaja 7-warstwowa herbate (biala, czarna, zielona, cyrynowa, z imbirem, z mlekiem i cos tam jeszcze).

Caly dzien spedzamy na rowerach. Jezdzimy po plantacjach i okolicznych wioskach. Dzieci z daleka witaja nas tradycyjnym: bye bye!

Do wieczora relaksujemy sie nad rzeka.

Przez chwile mielismy ochote ruszyc na miasto o 24:00 by przywitac z tubylcami Nowy Rok, ale dowiedziawszy sie, ze nikt tu niczego nie wita (bo ciesza sie dopiero rano 1 stycznia) poszlismy spac z kurami.

Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku 2011 od nas!!! (jeszcze nigdy nie czulisy sie tak rzesko 1 stycznia ;)